Пам’ятка «Правила домашньої роботи»

1) Побачити в тексті головне (виділити головну думку, правило, закон).

2) Діалог з автором (у процесі читання учень начебто веде розмову з автором, перевіряє, чи співпадають його припущення з матеріалом підручника).

3) Навчитись ставити запитання (в процесі читання у свідомості учня мають виникати запитання до тексту).

4) Складання плану (накидати пункти плану; пункт плану — це стисле, в одне речення, формулювання основного змісту частини тексту).

5) Суто запам’ятовування, самоконтроль (самоконтроль — необхідна умова і розуміння, і запам’ятовування).

Пам’ятка «Організуй самого себе»

1) Точно визнач мету своєї діяльності.

2) Зосередь свої зусилля на головному.

3) Вигадай собі стимули.

4) Навчись говорити «ні».

5) Використовуй час повністю.

6) Берися до справи одразу ж.

7) Слідкуй за тим, на що використовуєш вільний час.

8) Старайся урізноманітнити заняття.

9) Виховуй у собі повагу до власного часу.

10) Навчись слухати.

11) Набудь звички занотовувати важливу інформацію.

12) Даєш слово — тримай; даєш зобов’язання — виконуй.

Алгоритм складання історичного портрету 

1. Як відбувалося становлення особистості історичного діяча? 

1.1. Де і коли він народився?

1.2. Де і в яких умовах жив, зростав, виховувався?

1.3. Як формувалися його погляди?

2. Особисті якості й риси характеру.

2.1. Як особисті якості діяча впливали на його діяльність?

2.2. Які з його особистих якостей вам подобаються, а які ні?

3. Діяльність історичного діяча.

3.1. Схарактеризуйте основні справи його життя.

3.2. Які успіхи й невдачі були в його справах?

3.3. Які верстви населення підтримували його діяльність, а які ні, і чому?

3.4. Хто був його друзями, а хто ворогами, і чому?

3.5. Якими були наслідки його діяльності:

а) для сучасників;

б) для нащадків.

3.6. За що людство пам'ятає цю людину?

4. Яке ваше особисте ставлення до історичного діяча?

4.1. Які почуття викликає у вас його діяльність?

4.2. Як ви ставитеся до засобів і методів його діяльності? Обґрунтуйте

свою позицію.

 

 

Правила роботи з контурною картою

Важливим джерелом інформації є історична карта, яка відображає особливості розвитку людства в минулому. Саме історична карта допомагає розкрити взаємозв’язки історичного процесу. На уроках історії Ви найчастіше працюватимете саме з історичною картою, на якій, окрім кордонів держав та населених пунктів, позначено найважливіші події (війни, революції, територіальні зміни), що відбувалися на різних етапах історичного розвитку. 

 

 

Правила роботи з контурною картою

1. Прочитай назву карти.

2. Прочитай відповідний параграф підручника.

2. Прочитай завдання до контурної карти.

3. Ознайомтесь з легендою – табличкою в нижній частині карти, що містить розшифровку умовних позначок.

4. Знайдіть на карті саме ті умовні позначки, які необхідні при розгляді конкретного питання.

5. Порівняйте отриману інформацію з матеріалами підручника. 

Як працювати з і сторичним джерелом

1) Прочитай назву документа . Хто автор? Коли і де написаний?

2) Який зміст документа ( розповідь, універсал, закон, інструкція тощо.)

3) Які завдання ставиш перед собою?

4) Уважно прочитай текст документа.

5) З’ясуй незрозумілі поняття , значення окремих слів.

6) Проаналізуй , чи зрозумів текст документа.

7) Виконай поставлене завдання.

Завдання :

1) Дай характеристику подіям, особам, історичним явищам , про які йдеться.

2) Виділи зі змісту найголовніше і запиши в зошит.

3) Зроби свої висновки щодо змісту документа.

4) Зроби конспект документа у вигляді :

а) тез; б) плану; в) окремих цитат; г) хронологічної таблиці.